2011. március 28., hétfő

Transzferár - első a Google-listán

TRANSZFERÁRJószerével még el sem kezdtem a keresőoptimalizálást a transzferár szóra, de komplex blogom posztja máris a Google találati lista első helyére került. Ezt írtam ott:
 
Transzferár Az ember mindig tanul valamit. Én például most azt, hogy mi az a  transzferár és mi különbözteti meg a piaci ártól. Nem kell megijedni, nem képzem át magam közgazdásszá vagy pénzügyi szakivá (habár a magyar irodalom talán jobban járna...), hanem, úgy fest, több év kihagyás után újra bizonyos honlap-optimalizációs (SEO) tevékenységre adom a fejem, így voltaképp most azt tesztelem, hogy a Google keresőjében a "transzferár" szóra milyen helyen jelenik meg ez a posztom. Ha egyáltalán... Akinek nincs jobb dolga, figyelje, aki meg többet akar tudni a témáról, egyelőre, mielőtt valóban szakmai oldalt ajánlanék (linkerősítő céllal is) ezt a leírást ajánlom: Mi az a transzferár?

2011. március 24., csütörtök

Transzferár dokumentáció / nyilvántartás

Független és kapcsolt vállalkozások, Google-SEO, SMS transzfer ár, transzfer SMS-küldés ára, tömeges transzferár, mobil transzferár dokumentáció, kreatív honlap-optimalizációs (SEO) tevékenység - transzferár nyilvántartás, mobil marketing optimalizálás

Mi az a transzferár?


Általános esetben a gazdasági tranzakciók árát a piac alakítja ki, ezáltal a független felek között létrejön a piaci ár, mely mindig változó.

Vannak azonban olyan ügyletek, amelynek a szereplői egymástól nem függetlenek. Ilyen esetben előfordulhat, hogy egymás között nem a piaci árat alkalmazzák, hanem annál magasabb vagy alacsonyabb értéken kereskednek egymással. ezt nevezzük elszámolói árnak vagy transzferárnak.

Kik a nem független vállalkozások? Olyanok elsősorban, amelyek egymásban tulajdoni részesedéssel rendelkeznek. Nézzünk erre néhány példát:
  •     két vagy több cégben ugyanaz a tulajdonos személye vagy ugyanaz a tulajdonosi kör
  •     egyik vállalkozásban a másik vállalkozás többségi tulajdonnal rendelkezik
  •     a belföldi társaságnak külföldi anyavállalata van
  •     egy külföldi cég magyarországi fióktelepe
A megfelelő tulajdonosi arány esetén ezeket a társaságokat kapcsolt vállalkozásoknak hívjuk. A kapcsolt vállalkozások közötti ügyleteknél az ár eltérhet a piaci ártól, például egy külföldi termelő cég a belföldi leányvállalatának 30%-os árengedménnyel értékesíti a terméket, amit a belföldi leánycég 100%-os áron ad tovább belföldön.

Ilyen és hasonló eseteknél a két fél között alkalmazott árat hívjuk transzferárnak (angolul Transfer pricing). [Előfordul a transzfer-ár és transzfer ár írásmód is.] A transzferárakkal befolyásolni lehet a résztvevő cégek eredményét, ezáltal a keletkező fizetendő adó összegét is.

Lásd még: Beton fal vágás, Virtuális felhő szerver és Transzferár nyilvántartás

Magyarországon az adóhatóság az utóbbi időben fokozott figyelemmel folytat transzferár-ellenőrzéseket.

EU TPD, kapcsolt vállalkozások, SEO, TPD, transzfer ár, transzfer-ár, transzferár, transzferár dokumentáció, transzferár nyilvántartás,

Az ember mindig tanul valamit. Én például most azt, hogy mi az a  transzferár és mi különbözteti meg a piaci ártól. Nem kell megijedni, nem képzem át magam közgazdásszá vagy pénzügyi szakivá (habár a magyar irodalom talán jobban járna...), hanem, úgy fest, több év kihagyás után újra bizonyos honlap-optimalizációs (SEO) tevékenységre adom a fejem.