2012. november 10., szombat

Google PageRank-értékek

Frissültek a Google PageRank-számok: egy csomó honlapom előbbre lépett. Pár oldalam 5-ös minősítést kapott és nagyobbfajta ugrásokat is megfigyeltem: az mondjuk elég különös, amikor 0-ról 4-re változik egy hónapok óta optimalizált weblap PR-értéke. Ez történt pl. a seo.ungparty.net rendszer számos oldalával, így azzal is, amelyen honlapkészítést és design-munkát hirdetek:

Gondoltam, ezt az illusztrációkban nem szűkölködő keresőmarketinges blogot most feldobom ezzel a fejléc-fotóval, megjegyezve, hogy ennek a blognak sajnos nem nőtt az értéke. ennek viszont igen: SEO BLOG (kéménybélelés) - ez bizony 4-es lett!


Kis magyarázat: azt mindenki tudja, hogy a PR-növekedést külső linkekkel lehet elérni: a hivatkozások jelentősége óriási, hisz általuk a navigálás iránya befolyásolható, céltudatos, kitartó SEO-munkával elérhető, hogy egyes honlapok könnyebben legyenek megtalálhatók, mint hasonló tartalmú társaik. A rátalálás valószínűsége bonyolult algoritmussal határozható meg, ennek alapján állítja fel a Google 10-es skáláját. Ez az úgynevezett PageRank-érték A magasabbra sorolt oldalakról küldött linkek ereje exponenciális függvény szerint növekszik.

PageRank értékű oldalakon PR-cikkek megjelentése

Nincsenek megjegyzések: