Linkfelhő - hogy állunk?

Hát elég jól, de lehetne jobban is.
A legfőbb bajom, hogy két és fél héttel a linkfelhő-verseny lezárulása előtt még mindig nem tudom, melyik oldalam a legesélyesebb, melyikre kellene minden erőmet ráirányítani. Így kénytelen vagyok továbbra us mindegyik szekerét egyszerre tolni, ami végül is valahol megtérül, mert egymást is erősítik, ha maguk is erősek. Kolost idézve:

Programozói szemmel:
Most jöjjön egy kicsit rendhagyó rész, ami az oldal hátterét, a felhasznált technikákat próbálom boncolgatni.
Mint általában minden banki rendszer, az OTP is a Java mellett tette le a voksát, erről árulkodik a jsessionid az oldalak kódjában. Az oldalak nagy részének html kódja valid, de nem mindenhol, néhol apróbb hibák akadnak az aloldalakon.
Ami nekem fura volt, hogy érdekes kommentek is benne maradtak a kódban, pl: <!-- START include prepaidtemplatebody.inc -->. Ezt talán azért érdemes lett volna kigyomlálni, mivel az oldal felépítésére utal. Az hogy „menü kezdete”, stb. az persze nem ártalmas.
A bal oldali menü css-t használ, ami szerintem sokkal jobb mintha javascript lenne.
Még egy érdekesség a használják a dojo-t, ami egy javascript toolkit. Ezzel kapcsolatban is találtam egy ki kommentrészt:
dojo.require("dojo.event.*");
try {
dojo.require("dojo.io.*");
} catch (e) {
// A widget néha sajnos nem tölthető le. Lehet, hogy a dojo.io sem...
// Safari és Opera 8 böngészőkben fordul elő ilyen hiba
// alert(e.message);
}
A dojo használatához nem igazán tudom mit fűzzek hozzá. Kicsit meglepő számomra, de pozitív meglepetés.
Persze az átállás nem zajlott zavartalanul, pl. Mr. A. többször (első, második) is kiakadt, én mostani tesztemnél nem találkoztam ezekkel a hibákkal.
Konklúzió:
Szerintem egy olcsó, és biztonságos rendszert kapunk az OTP-től, ahol kényelmesen tudjuk intézni bankügyeinket, és valószínűnek tartom, hogy az új felület is hamarosan kinövi a gyerekbetegségeit.
A következő a K&H e-bank lesz.

Nincsenek megjegyzések: