Weboldal = Honlap. Ezt az egyenlőséget a szinonimapár két tagja között a Google nem csupáncsak felfedezte, hanem érvényesíti is. Mégpedig olyan módon, hogy
az egyik szóra való rákeresést a másik szó találatával válaszolja meg. Ez önmagában egy kicsit furcsa eljárás, mert előfordulhat, hogy a keresgélő ember éppen egy bizonyos szinonima előfordulásit szeretné megtalálni, meg hát azért a teljesen azonos jelentésűnek látszó szavak között is vannak stiláris, hangulati és nem ritkán tartalmi különbségek is - főleg, ha szókapcsolatokban, szóösszetételekben használjuk őket. Az ebadó az ebadó, nem kutyaadó, a versmondás nem költeménymondás, a ródlinak más a hangulata, mint a szánkónak... A honlap jelentése is tágabb, mint a weboldalé. Előbbi szinte az összes webes megjelenési formát jelentheti, egyetlen internetes névjegytől nagy hírportálig, Az én honlapom, mondjuk egy kis bemutatkozó oldalra ugyanúgy, mint egy ezeroldalas gyűjteményre. A weboldal sokkal inkább csak egy adott felületet,
egyetlen lapot, oldalt jelent - én legalábbis így érzem. De persze magam is felváltva használom, említések során alig teszek különbséget.
Így hát elfogadom a Google eljárását, főleg, hogy rám nézve ezúttal roppant kedvező. Szakmai blogom hosszabb ideje listavezető a
honlap optimalizálás keresőkérdésre, most a
weboldal optimalizálás 1. pozícióját is elfoglalta. A Google-találat megjelenésén látszik, hogy weboldal szót sem a domain-névben, web a címben, sem a leírásban (description) nem találta (az oldalon se nagyon fordul elő), mégis az topra helyezte. Jól tette.
Honlap optimalizálás. Organikus Google-helyezések javítása weboptimalizálással.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése